ظهور

اهل ولا چوروی به سوی خدا کنند اول به جان گمشده خود دعا کنند
P align=center>

  • خانه 
  • تماس  
  • ورود 

کهیعص

16 آبان 1392 توسط عرفان

 کهیعص

 

شخصی از یکی از ائمه هدی پیرامون «کهیعص » و رمز این حروف پرسید . امام علیه السلام فرمودند که : انبیاء در مناجات و استدعای قضای حاجت التجا به خمسه آل عبا کردند ، محمّد و علی وفاطمه و حسن و حسین (علیهم السلام ).

زکریّا نیز برعادت انبیاء دعا می کرد . روزی گفت : الهی ! سبب چیست نام محمّد و علی و فاطمه وحسن برم ، غمها از دل من برود و چون نام حسین برم ، گریه در حلق می افتد و اندوه بر من غالب گردد ؟ حق تعالی احوال قتل و مظلومی وی را به زکریّا بگفت به سوره کهیعص « ک» کربلاست . و «ه » هلاک عترت وی ، « ی » یزید است . « ع » عطش امام حسین و « ص » صبر وی است بر آن بلیِّت . چون زکریّا به وحی الهی حال امام حسین بدانست ، از خلق مفارقت کرد و در مسجد شد و سه روز نوحه و زاری می کرد و با کسی سخن نگفت . در آخر این سه روز دعا کرد که : خداوندا ! مرا به کِبَرِ سن فرزندی ده که به مناسبت حسین باشد و به قتل وی مبتلا گردان چنانچه محمّد و علی و فاطمه و حسن علیهم السلام را به قتل وی مبتلا کردی .

اولین افراد از اولاد آدم که نامشان یحیی و حسین گذارده شد ، همین حضرت یحیی (ع) و امام حسین (ع) بوده اند و پیش از اینان ، هیچ کس چنین نامهایی نداشته است . و نیز ، دوران حمل یحیی و حسین (علیهما السلام ) در رحم مادرانشان شش ماه بود .

 نظر دهید »

محرم الحرام

16 آبان 1392 توسط عرفان

قال

 

 

رسول الله (ص) :

إنَّ لِقتلِ الحُسَین ِ حَرَارَة ٌ فِی قُلُوبِ المُؤمِنیِنَ لَن تَبرُدَ أبَداً

 

 

به راستی که با شهادت حسین (ع) آن چنان شور و حرارتی در دل مؤمنین ایجاد شده که هیچگاه به سردی نخواهد گرایید . ( مستدرک الوسائل ، ج 10 ص 318)

 نظر دهید »

غدیر خم

28 مهر 1392 توسط عرفان

 یا ایُّها الرسُولُ بَلِّغ ما أُنزِلَ إلَیکَ مِن رَبِّکَ وَ إن لَّم تَفعَل فَمَا بَلغتَ رسالَتَهُ و اللهُ یَعصِمُکَ منَ النّاس إنَّ اللهَ لایَهدی القَومَ الکافِرِین

 

ای پیامبر آنچه از سوی خدا بر تو فرود آمده به خلق برسان که اگر نرسانی تبلیغ رسالت و اداء وظیفه نکرده ای و خداوند تو را از شر مردم محفوظ خواهد داشت  بیم مکن و دل قوی دار که خدا گروه کافران را به هیچ راه موفقیتی راهنمایی نخواهد کرد .

 

 

عید غدیرخم بزرگترین و شریف ترین و با فضیلت ترین اعیاد قبل از عید غدیرخم و بعد از این عید است .

عید سعید غدیر خم را بر محضر آقا امام عصر و تمامی شیعیان جهان تبریک عرض می کنیم .

 نظر دهید »

مراتب ذکر

19 مهر 1392 توسط عرفان

مراتب ذکر

مرتبه اول : ذکر لفظی

مداومت بر ذکر لفظی در آموزه های وحیانی و معارف اسلامی ، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است .

مرتبه دوم : ذکر قلبی

هر چند ذکر لفظی اثرات سازنده ای در سلوک معنوی انسان دارد ، ولی اکتفا به لقلقه زبان ، سالک را به مقصد نمی رساند، کاربرد ویژه ذکر مربوط به هنگامی است که دل سالک مهیای یاد خدای سبحان باشد ، ذکر می گوید و ناخودآگاه ، آن ذکر بر زبان جاری می شود ، در این مرتبه از ذکر، آنچه بر لب جاری می شود ، بر خاسته از قلب سالک است و از اعتقاد درونی که او دارد ، سرچشمه می گیرد.

مرتبه سوم : ذکر عملی

در حقیقت کسی که ذکر عملی دارد ، بنده واقعی خداوند است و کلیه اعضا و جوارح او ، یک کلید اتصال به خدا دارد و به طور ناخودآگاه کاری انجام نمی دهد و سخنی نمی گوید ، مگر اینکه مورد رضایت حق تعالی باشد .نسبت به اذکار لفظی و قلبی ، آن ذکر از اهمیت والاتری برخوردار است که از مرحله بیان و مرور در دل ، به عرصه عمل وارد شود و این همان ذکری است که ائمه طاهرین (ع) در رسیدن به آن پافشاری و اصرار دارند ، یعنی انسان به گونه ای به یاد خداوند متعال باشد که اگر زمینه معصیتی برایش فراهم شد ، یاد خداوند مانع از انجام آن معصیت شود .

(سیر و سلوک ، آیت الله مظاهری ، صص 115 ، 116و 117)



 نظر دهید »

زهد

17 مهر 1392 توسط عرفان

شیخ مرتضی از طریق زهد و پشت پا زدن به دنیا و توسل و تمسک به اهل بیت علیهم السلام به مقام تشریف ارتباط با امام زمان علیه السلام ، دست یافته بود. از یکی از بزرگان اهل علم پرسیدند:« این آقا شیخ مرتضی چه کرده است که توانسته به این خوبی هوای نفسش را ازمیان بردارد و به مقام تشریف دست یابد ».پاسخ داد: «او آنچه از اخبار و احادیث معتبر از کلمات معصومین علیهم السلام را در کتاب ها دیده و خوانده ، باور کرده است و این باور و یقین به معارف اهل بیت علیهم السلام او را به نورانیت و مقام تشریف رسانده است ». [ ر.ک سیف اللهی ، محمد حسن ، آقا شیخ مرتضای زاهد ، ص 215 ]

 بیا دوباره پاک کن ز جاده ها غبار را !                به عاشقان نوید ده رسیدن بهار را !

ببین دلم گرفته و بهانه می کند تورا !                 به من بگو که می رسی ، ز دل مبرقرار را !

 ظهور کن نگار من !                             بیا که از سرشعف فدای قامتت کنم دو چشم اشکبار را !

 تمام لحظه های من ! فدای یک نگاه تو !         بیا و پاک کن ز دل ، حدیث انتظار را !

(سعید صفایی )

 نظر دهید »

محبت به خدا

15 مهر 1392 توسط عرفان

چگونگی محبت به خدا: ای محمد(ص): چنان نیست که هر کس گفت خدا را دوست می دارم،دوستدار من است،مگر اینکه به اندکی غذا اکتفا کند و به مختصر لباسی قناعت جوید و خوابش به سجده باشد و قیام نماز را طول دهد و به سکوت روی آورد. دوستدار من کسی است که: بر من توکل کند و زیاد بگرید و کم بخندد و با هوای خود مخالفت کند. مسجد را چون خانه خود برگزیند و علم را همراه خود و زهد را همنشین و علما را محبوب و فقرا را رفیق خود قرار دهد. دوستدار من کسی است که رضای مرا طلب کند و از گنه کاران فرار کند. دوستدار من همواره به ذکر من مشغول است و فراوان تسبیح می گوید و به عهد خود صادق است و به وعده خود وفا می کند. دوستدار من کسی است که قلبش پاک و در نماز بر افروخته است و در انجام واجبات سخت کوشاست و به ثوابهایی که نزد من است ،چشم دوخته باشد و از عذاب من ترسان و همواره همنشین و همراه دوستان من باشد. ای محمد(ص): اگر بنده ای به اندازه آسمان و زمین نماز بخواند و روزه بگیرد و همانند فرشتگان از خوردن غذا دوری گزیند و لباس برهنگان را بپوشد ولی در قلب او ذره ای از حب دنیا یا ریا و یا ریاست و زینت دنیوی باشد،او را به جوار خویش راه نمی دهم و محبت خود را از دلش خارج می کنم.

 نظر دهید »

یوسف زهرا (عج)

15 مهر 1392 توسط عرفان

ای حجّت یزدان و ای امیر دوران !

ای موعود انبیاء و منجی انسان ها !

ای ذخیره خدا در زمین !

ای مهربان ترین …

ای کاش اهل عالم می دانستند که با آمدنت ، چه سعادتی به آنان روی خواهد آورد که نه چشمی اوآن را دیده ، و نه گوشی آن را شنیده

ای کاش مسیحیان جهان می دانستند که مسیح خود دلداده توست و برای ظهورت لحظه شماری می کند تا از آسمان فرود آید که اگرعیسی علیه السلام بنا بر ضرورت و برای اتمام حجّت ، مرده ای را زنده می کرد ؛ تو ای مقتدای مسیح ، زمین و زمان و انسان و جهان و اسلام و قرآن را زنده خواهی کرد .

(صحیفه مهدویه 582 (زیارت حضرت بقیه الله که در مشکلات و سختی ها خوانده می شود ).

ای کاش کلیمیان جهان می دانستند که نه تنها ید بیضا ، عصا و سنگ موسی (ع) ، الواح تورات و انگشترسلیمان که مواریث انبیاء در نزد توست و همان خضر (ع) که موسی (ع) مصاحبت با وی را تاب نیاوردو این گونه مخاطب وی قرار گرفت که :

(هذا فراقی بینی و بینک ) چرا که : (لم تستطیع علیه صبرا )

در مقابل تو دست ادب بر سینه می نهد و لحظه ای فراق و دوری را بر نمی تابد .

ای کاش پیروان زرتشت ، این معنا را درمی یافتند که “پندار نیک ، گفتار نیک و کردار نیک ” تنها و تنها در دوران طلایی ظهور توست که مجال بروز خواهد یافت تو را “یوسف زهرا ” صدا می زنند و به یوسف (ع) تشبیه می کنند اگر چه :

بالای تخت کنعان نوشته اند          هر یوسفی که یوسف زهرا نمی شود .

برگرفته از کتاب ” بیایید او را یاری کنیم “  .

نویسنده : مهدی قندی

 نظر دهید »
اردیبهشت 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

ظهور

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس